Vertrek naar Suriname - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Romy Veldwijk - WaarBenJij.nu Vertrek naar Suriname - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Romy Veldwijk - WaarBenJij.nu

Vertrek naar Suriname

Blijf op de hoogte en volg Romy

02 Maart 2014 | Suriname, Paramaribo

Hallo allemaal!

Via deze weg wil ik jullie allemaal op de hoogte houden van mijn 4 maanden durende stage in het St. Vincentius ziekenhuis in Paramaribo.

De zondag voor vertrek heb ik nog een heel gezellig afscheidsfeestje gehad met familie, vrienden en vriendinnen. De laatste week ook nog veel leuke dingen gedaan met vriendinnen.

Gisteren, 1 maart, was het dan eindelijke zover!! Om kwart over 7 stapten we in de auto richting Schiphol! Eerst op schiphol een toeristenkaart gekocht om daarmee straks Suriname binnen te komen. De koffers afgedropt en toen kwam het moment van afscheid nemen; wat knuffels en kussen. Met zijn 3'en nog wat gedronken en om half 11 konden we boarden. Rond kwart voor 12 zat iedereen (ongeveer 500 passagiers) in het enorme vliegtuig, dus iedereen dacht; we kunnen gaan! Toen kwam de mededeling dat er olie was gevonden bij het landingsgestel, de technische dienst moest er naar komen kijken.. Na meer dan 1,5 uur gewacht te hebben in het vliegtuig kwam de mededeling dat er niet meer met dit vliegtuig gevlogen kon worden! Het goede nieuws was wel dat bij de gate ernaast een ander, zelfde vliegtuig al klaar stond voor ons. Dus alle bagage, catering en passagiers moesten over naar het andere vliegtuig. Al met al gingen we 4 uur later de lucht in dan gepland. De vlucht zelf verliep goed; leuke films, series, muziek en veel eten en drinken! Om half 1 Nederlandse tijd en half 9 Surinaamse tijd landden we op het J.A. Pengel vliegveld in Paramaribo. Bij binnenkomst stond er een enorme rij bij de visum- en paspoortcontrole. Dit kwam doordat er een half uur voor ons net een vliegtuig vanuit Amsterdam was geland van de SLM ( wij vlogen met KLM). Dus uiteindelijk 1,5 uur in die rij gestaan om nog een stempeltje in ons paspoort te krijgen, gelukkig kwamen onze koffers daarna vrij snel. Via een contactpersoon van school hadden we een taxi geregeld, die ons zou opwachten bij het vliegveld. Eenmaal buiten was die taxichauffeur nergens te bekennen dus op hoop van zegen een andere taxichauffeur aangesproken, en die heeft ons keurig naar de prinsessestraat 114 gebracht. Bij het huis aangekomen zaten de eigenaren op ons te wachten. Het was jammer dat het al donker was, hierdoor hebben we weinig van de omgeving kunnen zien tijdens de rit van het vliegveld naar ons huis. Om 12 uur Surinaamse tijd was het 22 uur geleden dat ik had geslapen dus we zijn gauw ons bed ingedoken.

Vanochtend zijn we de omgeving gaan verkennen, wat boodschappen gedaan, het ziekenhuis alvast opgezocht en wat Surinaamse dollars gepind.

Ik hou jullie op de hoogte!

Liefs Romy

• 02 Maart 2014 - 17:36

Marja:

Hoi Romy,

Nou wat een begin van je reis zeg, dat is al een verhaal op zich.
    Leuk dat we kunnen mee genieten van je verhalen en belevenissen daar in verwegiestan.
    Heel veel plezier.

Groetjes Marja

• 03 Maart 2014 - 08:06

Els Nijenhuis:

Hoi Romy!

Je moeder had deze link gedeeld, dus vandaar dat ik je verhaal las. Ik wil je heel veel plezier wensen de komende maanden. Het lijkt me leuk om af en toe een reisverslag van je te lezen. Heel veel plezier dus en geniet ervan! :)

Groetjes Els

• 03 Maart 2014 - 08:27

Yvonne Stegeman:

hoi Romy,
    ook ik kreeg via jou moeder de link van jou verhaal.
    Ik wil je heel veel succes met je stage wensen, maar vooral heel veel plezier en geniet van het mooie land.
    Ik hoop dat je met veel mooie verhalen en ervaringen thuis mag komen, straks over 4 maanden.
    Geniet en groetjes, Yvonne

• 03 Maart 2014 - 09:31

Alie:

Hoi Romy, leuk dat reisverslag zo blijven we mooi op de hoogte. Groetjes van ons allemaal